X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

האקזיט של חזי

הסיפור של חזי הוא גם הסיפור שלך
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בואו נראה כמה מכם יכולים להזדהות עם חזי (השם בדוי, הסיפור לצערי מבוסס מקרים אמיתיים). חזי מתעורר עם הברקה וכבר מתכנן את האקזיט! הרעיון מדהים, המוצר בוודאות נותן ערך ועונה על צורך אמיתי, אז הוא ניגש למלאכה ו…

מתכנן

מגייס

מאפיין

מצייר

מוחק

מצייר שוב

חושב על עוד פיצ'ר מנצח

מגייס עוד

מעצב

מתרגש רצח

מרגיש שהנה זה כבר ככה קרוב

יוצא לפיתוח

לא נרדם בלילות

שנתיים מחייו של חזי מוקדשים למטרה המקודשת של חייו, האפליקציה שתשנה לאנשים את החיים!

ואז הרגע המדהים והמיוחל הזה מגיע, הרגע בו הוא מחזיק את ה"בייבי" שלו בידיים לראשונה. החזון שמתגשם מציף אותו בתחושה מדהימה, הרעיון המדהים שלו רואה אור יום והוא בעננים!

המממ… הביקורות ברשת לא משהו, אבל מה הם מבינים, חושב לעצמו חזי. זה דור מפונק בלי טיפת סבלנות, כדי להנות מהפיצ'רים שהמצאנו צריך להשקיע קצת למידה, הם ילמדו!

הזמן עובר ועדיין משהו לא עובד כמו שצריך. מדוע לא משתמשים במוצר המדהים שלי? חושב חזי, שהאמין עד כה שיהיה אחרת. כנראה בעיה בשיווק של המוצר, החליט וקבע פגישה דחופה עם צוות השיווק.  

נפגש

מקשיב

מתייעץ

מחליט

מתקצב

ממתין

הזמן עובר, המוצר של חזי שם דבר ברשת ואחרי ניתוח הנתונים של המדיה חזי רואה שהשימוש במוצר דל ושיעור הנטישה אחרי התנסות גבוה. חזי היקר שובר את הראש ולא מבין איך זה יתכן…

הרעיון מדהים, הערך עצום אז מדוע העסק לא מתרומם?

ברגע של רחמים עצמיים חזי מוצא עצמו מעיין בביקורות:

"מה זה השטויות האלה?! איך אני עובר לשלב הרכישה?"

"מי הגאון שחשב שאני אמור להבין שאני צריך ללחוץ על אייקון קטנטן בצד שמאל כדי לפתוח את ההגדרות?"

"איך משנים שפה???"

"אני רוצה לקנות!! למה אתם מבלבלים לי את המח בפופאפים מעצבנים??"

"למה זה כזה ארוך ומטרחן?"

"הדבר היחיד הטוב באפליקציה הזאת שאפשר לעשות UNINSTALL"

וזה לא נגמר… מאות פידבקים שליליים ממשתמשים שאמורים להיות קהל היעד של חזי!

המומחים ממליצים על קבוצת מיקוד:

אחרי העצבים והתסכול חזי מבין שצריך להתחיל במסכת תיקונים ארוכה ולא זולה בכלל! כל הלילות הלבנים, הזמן והכסף שהשקיע ירדו לטמיון. הכל נגמר ואבוד! הכסף נגמר, החלום לאקזיט התאדה. הסוף 🙁

אבל היי רגע! היות ואני האלוהים של העמוד הזה, אני אאפשר לכם להחשף לסוף אלטרנטיבי, ההחלטה בידים שלך 🙂  

המממ.. אז רגע איפה היינו…? אה כן! אנחנו חוזרים לרגע התכנון. זוכרים שחזי שלנו התעורר עם הרעיון המדהים, הוא כבר התחיל לתכנן ולאפיין רגע לפני הפיתוח הוא הרים אלי טלפון ושיתף אותי בכל הרעיון. התלהבתי נורא כי באמת אחלה רעיון, כל הכבוד חזי!

נפגשנו למחרת כי היה חשוב לי להראות לו משהו שיכול לחסוך לו מלא זמן, כאב ראש וכסף. חזי שמכיר ויודע מה אני עושה בחיים, היה סקרן… מה כבר אני יכולה להציע לו. הוא היה די סגור על התהליך והמוצר והדבר האחרון שהוא רצה זה אותי מנסה להרעיד לו את הקרקע היציבה (הכל טוב לא בכח).

חזי הגיע לפגישה וישר התחיל בשלו, אורלי תעשי טובה את יודעת שאני לא באמת מאמין בכל הדבר הזה חוויית משתמש, זה תחום מאד אפור, כל אחד מביע דעה זה מאד סובייקטיבי!

אני בתגובה:

via GIPHY

ואז חשפתי בפניו את הטכנולוגיה המדהימה של מעקב עיניים המותאמת לניסויי שמישות במסכים ניידים. המשתמשים מרכיבים את המשקפיים ומבצעים תהליכים באפליקציה לפי משימות שנקבעו מראש. בנוסף להתבוננות והפידבק הורבלי, הטכנולוגיה מאפשרת למפות נקודות תורפה בממשק הדיגיטלי ולשפר תהליכים בהתאם.

tobiipro

התמונה לקוחה מאתר הרשמי של TOBII

חזי, אנחנו מכירים לא מהיום, אני יודעת שאתה סקפטי אבל אתה מוכרח להקשיב לקהל היעד שלך. באמצעות ניסוי משתמשים בשלב מוקדם תוכל להימנע מהשקעה מיותרת, תחסוך זמן וכסף ותוכל לייצר מוצר שאנשים אשכרה יהנו להשתמש בו.

קללללל…. זה לא היה. חזי הוא מסוג האנשים שפשוט מסרבים להאמין שחוויית משתמש היא-היא המפתח לכל מוצר מנצח. אחרי 3 כוסות קפה והצגת 2 קייס סטאדיז של ניסויים שעשינו באמצעות הטכנולוגיה, קיבלתי הסכמה לצאת לניסוי משתמשים.

ואז…
התבוננו
חקרנו
שאלנו
התעניינו
זיקקנו
והמלצנו

חזי למד הרבה מהתבוננות בקהל היעד שלו מתפעל את האפליקציה והבין שהוא לא באמת הבין הרבה על הצורך של קהל היעד שלו.

חזי הודה לי ומאז כל פיצ'ר שמתווסף לאפליקציה ראשית נבדק מול המשתמשים שלו. חזי גם הבין שלא משנה עד כמה הרעיון מדהים, מי שבסופו של דבר עושה שימוש הוא המשתמש וחוויה נכונה וטובה היא זו שתכריע את הצלחתו של כל מוצר!

Be smart be like Hezi


טוב, אז חיבוק ונעבור לסוף השמח?

די נו, למה ככה? כדאי לקרוא, זה ממש ישמח אותך!

חבל זה יכול לקרות גם לך…

טוב נו מה??? למה לבאס? כתבתי אז תקראו

פחחח… להזכירך שאני אלוהים פה, אז הנה הסוף השמח!