X

  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

יוצרים מערכות
יחסים בעלות ערך

אני יודעת מה אתם חושבים על הכותרת וכן אתם צודקים, אני הולכת לתת כאן עצות לאיך לתחזק זוגיות מופלאה ולאורך זמן. מבולבלים? יופי! …
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

תהיו מים, זרמו איתי

לו הייתי יכולה להמציא מחדש את המושג חוויית משתמש הוא היה מערכת יחסים דיגיטלית, באנגלית זה נשמע יותר טוב, קבלו
DHR = DIGITAL HUMAN RELATIONSHIP
אבל היות ואני לא באמת הולכת לעשות את זה, אנסה במקום לשנות לכם את התפיסה.

רוב המותגים לא מעוניינים בסטוצים. הרי בסופו של דבר כל מותג שרוצה לשרוד את מבחן הזמן, מעוניין בביסוס מערכת היחסים עם הקהל שלו. אז איך אנחנו עושים את זה? איך מטפחים כזה? איך גורמים לקהל שלנו להבין ולהאמין שאנחנו זה לטווח הארוך.

פשוט מאד, משנים תפיסה!

מפסיקים להתייחס לקהל שלנו כאל מספרים או נתונים, אלא מכירים אותם לעומק, לומדים את דפוסי ההתנהגות שלהם, את הצרכים האמיתיים שלהם, מה כואב להם ומה מרגש אותם. בשורה התחתונה רצוי להפנים שיש לנו כאן עסק עם אנשים אמיתיים, שיש להם צרכים אמיתיים וסיבות WAIT FOR IT…אמיתיות ליצור מערכות יחסים עם מותגים.

אז בואו נעבור לתכלס. ממחר משנים תפיסה:

“אני, אני ואני”

כשאני יוצאת לדייט, אני ממש אוהבת לספר על עצמי, כי אני מביאה לשולחן סיפור ממש מעניין עלי ואני יודעת לספר על עצמי בצורה שמאוד מעניינת (אותי). הם שורדים את זה כשעה וחצי, אבל רק כי אין להם תכנית מילוט מהשמש שזורחת לי מהבייייפ. אם הייתי מותג והיינו נפגשים באקוסיסטם הדיגיטלי, לצד אינספור חלופות זמינות בקליק, הם היו סוגרים עלי את הטאב (ולא שולחים הודעת “ערה?” למחרת).

אז מה אני מציעה בעצם? טיפול כירורגי במה שהמותג שלכם אומר לגולשים שהוא פוגש והאופן בו הוא אומר את זה. אבל רגע לפני – תחשבו על עמוד הבית של האתר שלכם תסמנו בראשכם את כל המקומות בהם התמקדם בעצמכם באופן טקסטואלי נסו להכנס לנעלים של קהל היעד שלכם ולשאול את עצמכם מה יוצא להם מזה? איך מה שאתם אומרים משפר להם את החיים? מה הם מסיקים מהמשפט? אם מצאתם כמה כאלו, המותג שלכם כנראה בריכוז עצמי גבוה וכדאי שתמשיכו לקרוא כי תיכף זה בא – הסברים והמחשות.

רק לסיכום העיקרון – במקום להתחיל מכמה אתם מדהימים, תתחילו במה אתם יכולים לעשות כדי לשפר להם את החיים. במשפט אחד תוכלו לבודד את הבעיה ולספק לה פתרון מיידי. הנוסחה שלי היא בעיה+פתרון=ערך וזה בדיוק מה שרצוי שתשדרו לקהל שלכם בכל אינטרקציה ראשונית – “אנחנו מכירים אותך, יודעים מה כואב לך ואנחנו כאן כדי לענות לך על הצורך בצורה הרבה יותר טובה מהחלופות”

“הדוור מצלצל פעמיים”

או במקרה שלנו – הוא לא מפסיק לשלוח לנו ג’אנק! גררר… מכירים את המילה ניוזלטר?

כולם בבקשה להתמקד עם המבט פה בנקודה
כן, כן זהו הניוטרלייזר מגברים בשחור, שמוחק חלקים מהזיכרון ובמקרה שלנו את המילה ניוזלט…מה?

via Gfycat

חברים אימצנו מלא מהפרינט וזה בסדר, עד ממש לא מזמן זה מה שהיה. אבל מספיק זה מספיק (גם נשמע הרבה יותר טוב באנגלית)! ברגע שאנחנו נותנים למשהו שם, אין מה לעשות משמעות השם מחלחלת ומשפיעה על האיכות והמשמעות של מה שאנחנו עושים.

אז די! אתם לא דוורים או מחלקי מגנטים! אתם יוצרים מערכות יחסים עם הקהל שלכם. אתם משמרים אותה באמצעות הערך שאתם מעבירים להם בנקודות המגע (SMS\מייל), תתייחסו אל זה כך וזה מה שיהיה. מבטיחה לגלות לכם את כל הסודות לאיך נכון לייצר שיחות בעלות ערך עם הקהל שלכם בקרוב מאד.

אנושיות

מכירים? האמת זה סעיף עצוב… למי שנוסע באוטובוס, תרימו את הראש פעם מהנייד ותביטו סביב. אני מבטיחה לכם שהרוב המוחלט סביבכם עם הראש בנייד. בהתחלה כל הטכנולוגיה הזאת הייתה ממש מרגשת, תלחץ כאן.. תבטל, תזמין, תשלם… אבל חברים זה כבר לא מספיק לנו, אנחנו מחפשים אנושיות, אפילו צמאים לה, אנשים מתרגשים יותר ללחוץ על “סבבה” ולא על אישור. אז לסעיף הזה יש נקודת אור אופטימית, כי נולד לו תחום מקסים הנקרא מיקרו קופי, נגיעות קטנות ואנושיות באינטרקציה של הקהל עם הממשק הדיגיטלי. עוד בנושא תוכלו לקרוא ממש כאן.

סופר קל להיות אנושי:

exmaple forms2
example forms

ערך ערך ערך!

בכל מערכת יחסים באשר היא אנחנו מחפשים את זה, אנחנו מתחברים לאנשים שגורמים לנו להרגיש טוב, מערכות יחסים שמספקות לנו ערך. בממשקים דיגיטליים אנחנו מחפשים את אותו הדבר. כמה נחמד להכנס לחנות אונליין וכבר על ההתחלה לקבל תזכורות למה שתכף נגמר לי מהקנייה האחרונה, או לקבל נוטיפיקציות למוצרים דומים למוצרים שרכשתי בעבר. אוווו ונניח המוצר שאני ממש רוצה אזל, אז תאפשרו לי לקבל התראה בשניה שזה חוזר למלאי, המממ… זה מרגש! (כן, אני חננת UX).

ארבעת הנקודות הללו קריטיות אך כמו בכל מערכת יחסים, יש עוד כל כך הרבה מה לעשות כדי שקהל היעד שלכם יפיק את המיטב מהיחסים בניכם וירצה לבלות אתכם. חייבים לעבוד בזה.

ממחר, מתעוררים כל בוקר בשאלה, איך אני משפר את החיים של הקהל שלי היום?