X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

ועידת F8 – פייסבוק משנה את כללי המשחק

דייטינג, העברת תשלומים והסוף ללייקים באינסטגרם
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

פייסבוק משנה את כללי המשחק – דייטינג, העברת תשלומים והסוף ללייקים באינסטגרם?

השבוע התקיימה ועידת F8, אירוע המפתחים השנתי של פייסבוק בקליפורניה. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, עלה לבמה והודיע על שורת עדכונים שהולכת לשנות לגמריי את הדרך שבה אנחנו משתמשים ברשתות החברתיות שלנו.

כשמאחריו מתנוסס בענק משפט המפתח של הערב
 "The future is private",
צוקרברג פתח את דבריו עם החזון החדש של פייסבוק – בעולם בו היכולת שלנו לתקשר עם כל אדם בכל מקום בעולם הולכת וגדלה, אנשים מחפשים את תחושת האינטימיות והשייכות יותר מתמיד. שמירה על הפרטיות הפכה להיות נושא בוער, "אני יודע שאין לנו מוניטין טוב בתחום, אבל אני מחוייב לתהליך" סיכם צוקרברג.

לצד כל השדרוגים בחוויית המשתמש, פייסבוק ממשיכה להתפתח לכיוונים מסחריים נוספים ומנסה להצטרף למתחרותיה, גוגל ואפל, במהפכת התשלומים. העדכונים החדשים יאפשרו לכם לערוך מסעות שופינג בתוך פייסבוק ואינסטגרם, להעביר תשלומים בלחיצת כפתור בתוך וואטסאפ ואפילו לגייס תרומות מתוך הסטורי שלכם, בעוד פייסבוק תהנה ממנוע צמיחה עסקי נוסף.

The future is private

ריכזנו לכם את ההכרזות המרכזיות והמעניינות ביותר:

1. פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ ינסו להחליף את הארנק שלכם –

הרצון הוא שהרכישות יעשו באופן ישיר בפלטפורמות אלו, כך שפחות טראפיק יופנה לנכסים הדיגיטליים של המפרסמים ושוב כל המידע יישאר ברשתות של צוקרברג.

  • שירות העברת תשלומים בתוך וואטסאפ

    – השירות שכבר נבדק בהודו, צפוי להתרחב לשווקים נוספים. "אני מאמין שזה צריך להיות פשוט לשלוח למישהו כסף, כמו שזה פשוט לשלוח תמונה", אמר צוקרברג בנאומו.

העברת תשלומים בוואטסאפ

העברת תשלומים בוואטסאפ

  • שדרוג וואטסאפ לעסקים

    –פייסבוק מעודדת את משתמשי הוואטסאפ לבצע לא רק שיחות אישיות באפליקציה, אלא לתקשר גם עם עסקים. עם הוספת קטלוג מוצרים בתוך וואטסאפ, יוכלו עסקים להציג מוצרים בממשק ייעודי באפליקציה, לחשוף את מגוון המוצרים שלהם בפניי כל משתמש בכל שיחה ולהשתמש בה כאפיק שיווק ישיר.

קטלוג המוצרים הצפוי

קטלוג המוצרים הצפוי

  • מסחר תשלומים באינסטגרם- בקרוב תוכלו לא רק לצפות במותגים האהובים עליכם ובמשפיעניות רשת לובשות אותם, אלא גם ממש לשלם ולרכוש ישירות בתוך אינסטגרם. באפליקציה מוסיפים תגיות שמקשרות פוסטים לפלטפורמת השופינג של אינסטגרם, כדי להקל על הצגת מוצרים בשירות. בעזרת הקשה על פריט המופיע בתמונה גולשים יוכלו לקבל פרטים ולרכוש בו במקום את המוצר. התגיות הללו יהיו זמינות למשתמשים באופן חופשי, בעוד לפני כן יכלו רק בעלי חשבונות עסקיים להפעיל חנות מקוונת מבוססת אינסטגרם.
רואים קונים...

רואים קונים…

  • Marketplace של פייסבוק משתדרג – בפלטפורמה המאפשרת לכל גולש לקנות ולמכור מגולשים אחרים, ניתן יהיה מעתה לשלם בצורה ישירה דרך פייסבוק.

2. קבוצות וקהילות הן שם המשחק

פייסבוק תשיק עיצוב חדש ונקי שישים במרכז את ממשק הקבוצות שלה (תרתי משמע- גם במרכז סרגל הכלים) ותתמקד במציאת קבוצות מתאימות לכל גולש.

כלי חדש יציע לגולשים קבוצות שיכולות לעניין אותם ובכניסה לממשק הקבוצה יקבל כל משתמש פיד מותאם אישית עם עדכונים מהקבוצות שלו.

בקבוצות הנוגעות לתחומי הבריאות יהיה ניתן לבקש לפרסם פוסטים אנונימיים, בקהילות מקצועיות ניתן יהיה לפרסם משרות ומודעות דרושים אליהן יוכלו המועמדים להגיש קו"ח ישירות בתוך פייסבוק, קבוצות גיימינג יהנו מפיצ'ר חדש של צ'ט קבוצתי, ולשונית חדשה של אירועים תכלול כלים משודרגים לאיתור אירועים ומקומות בילוי באזור שלכם בחתכים שונים.

שינויים נוספים בחווית המשתמש (כמו למשל אפשרות לשמור את המקום שבו עצרת לגלול בפניוזפיד בשביל שתוכל לחזור לאותו המקום ולהמשיך משם) ישולבו בהדרגה באפליקציית המובייל ובהמשך תצא גם גרסה של האפליקציה לדסקטופ.

3. פייסבוק רוצה לעזור לכם למצוא את הדייט הבא שלכם!

הכירו את Facebook Dating ו- Secret Crush.

הראשון, Facebook Dating , יציע לגולשים בני זוג רלוונטיים על סמך תחומי עניין משותפים, אירועים, קבוצות וכו' (ממש כמו המומחים ב-"חתונה ממבט ראשון"). פרופיל הדייטינג יהיה נפרד מהפרופיל הראשי וחשוף רק למי שנמצא בפלטפורמה.

השירות כבר קיים ב-5 מדינות ועד סוף השנה צפוי להתרחב ל-14 מדינות נוספות (ישראל לא בינהן).

Secret Crush הוא התשובה של פייסבוק לטינדר.
תוכלו לבחור מתוך רשימת החברים שלכם כאלה שהייתם רוצים להכיר קצת יותר טוב, ואם האדם בצד השני גם בחר לשים אתכם ברשימה שלו – יפתח לכם צ'ט פרטי.

ואם אתם בסה"כ מעוניינים בלצבור כמה חברים חדשים הכירו את –
Meet New Friends, שירות שיציע לכם חברים באזור שלכם על סמך תחומי עניין וקבוצות משותפות.

4. באינסטגרם נפרדים מ"תחרות הפופולריות" ומשדרגים את הסטוריז.

עם ספירת עוקבים פחות בולטת והסתרת כמות הלייקים על כל תמונה (כך שרק מפרסם התמונה יוכל לבדוק כמה לייקים קיבל), אינסטגרם נוקטת בגישה מפתיעה בשביל להפוך להיות מקום פחות תחרותי ויותר נוח לכולם. המטרה של השינוי היא לגרום לגולשים להתמקד בתכנים עצמם ולא בספירת הלייקים. באינסטגרם הודיעו כי הם מעוניינים להוביל את המלחמה בבריונות ברשת ובוחנים מספר כלים שיעזרו להם להשיג את המטרה- למשל פיצ'ר שייתן לך אזהרה לפניי שאתה עומד לפרסם תגובה לא נעימה.

מצניעים את מספר העוקבים

מצניעים את מספר העוקבים

נפרדים מהרגל ספירת הלייקים

נפרדים מהרגל ספירת הלייקים

שינוי ממשק הסטוריז ומצלמת האינסטגרם- מעתה ניתן יהיה לעלות סטורי גם ללא תמונה או וידאו, עם טקסט או סקר בלבד למשל. התצורה החדשה של מצלמת האינסטגרם, ה- Create Mode, תציג מגוון פיצ'רים חדשים ביניהם סטיקר תרומות דרכו יוכל כל אחד לגייס כספים למטרה כלשהי (תכונה שתהיה זמינה בשלב זה רק בארה"ב).

5. 2019 הולכת להיות השנה של מסנג'ר

אפליקציית המסרים של פייסבוק תוביל את חזון הפרטיות החדש של צוקרברג. הגרסה החדשה והמשופרת ("light speed") תצרוך פחות שטח אחסון, תיהיה חסכונית יותר בסוללה ואמינה מאי פעם עם אבטחת פרטיות ברמה הגבוה ביותר והצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל. במנסג'ר גם עובדים על השקת אפליקציה ייעודית לדסקטופ.

פייסבוק מבטיחה שבקרוב נוכל להעביר הודעות בצורה חופשית וחלקה בין שלושת פלטפורמות הצ'ט של החברה – וואטסאפ, מסנג'ר ו-DM של אינסטגרם.

מסנג'ר תתמקד בקשרים הכי קרובים שלכם- תחת הלשונית החדשה בשם "חברים" תוכלו לראות את הפוסטים והסטוריז שהחברים שלכם מפרסמים בפלטפורמות האחרות- פייסבוק ואינסטגרם, לשתף זיכרונות משותפים ולצפות בצורה משותפת בוידאו יחד עם חבר, ישירות בתוך מסנג'ר, תוך כדי צ'ט.

מתי כל השינויים האלה יקרו בפועל ומתי, אם בכלל, יגיעו לישראל? קשה לדעת, אבל בהחלט יש למה לצפות!

לצפייה בממשק הצפוי >>