X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

איך לצלוח מעבר לאתר חדש?

מעבר אתר הוא תהליך ארוך וממושך שמתחיל מאפיון האתר, עובר לעיצוב, מתקדם לפיתוח ובסוף בסוף - האתר עולה לאוויר. כתבה זו תעסוק במעבר לאתר בעל אפיון ועיצוב חדשים, שינוי כתובות URL ומבנה אתר חדש.
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מעבר לאתר חדש מאופיין בדרך כלל בירידה זמנית בטראפיק האורגני, זאת בשל העובדה שמנוע החיפוש צריך לאנדקס מחדש את האתר. במידה ולא מבצעים את המעבר כהלכה ובליווי איש SEO, הפגיעה יכולה להיות הרבה יותר משמעותית.

תהליך של מעבר אתר אורך חודשים ואפילו שנה ומעלה. ובכל התהליך הזה, לא כדאי לוותר על חברת קידום אתרים, שתעניק ליווי מקצועי הכולל הנחיות והמלצות בכל שלב ושלב.

אז איך אפשר למנוע פגיעה במיקומים ובטראפיק?

עבודה נכונה, עקבית ויישום ההמלצות המקצועיות, יבטיחו מינימום פגיעה בטראפיק לאתר החדש.

אז בואו נתחיל:

היררכיה

מבנה היררכי נכון של האתר יסייע לגוגל לקרוא ולהבין את האתר שלכם בצורה טובה יותר. לכן, אחד הדברים הקריטיים במעבר אתר ושעל גבם  הכל נבנה הוא מבנה האתר המתוכנן. בתהליך בניית האתר החדש, חשוב לתת  תשומת לב יתרה לנושא ההיררכיה ולוודא כי האתר החדש יהיה ברור, מחולק לקטגוריות ואשכולות תוכן, כאשר כל עמוד ועמוד משויך לקטגוריה/תת קטגוריה רלוונטית. חשוב מאוד לא ליצור אתר שטוח שיקשה על מנוע החיפוש להבין את חשיבות העמודים באתר:

כאשר איש SEO עובר על האתר החדש בסביבת הטסט, הוא צריך לוודא כי היררכיית האתר צריכה לבוא לידי ביטוי בכתובות ה-URL (שצריכות להיות friendly), בסרגל פירורי הלחם ובתפריטי הניווט השונים.

תוכן

במעבר לאתר חדש, רוצים פעמים רבות "להיפטר" מתוכן קיים שלעיתים נראה לנו כלא רלוונטי. אולם, הרבה פעמים התוכן הזה מדורג על מילות מפתח וביטויי זנב ארוך שמניבים לאתר טראפיק רב. הסרת עמודי התוכן הללו יכולה לגרום לירידה של עשרות אחוזים בטראפיק.

במעבר לאתר חדש חשוב מאוד למפות את כל התוכן באתר הקיים, במיוחד אם יש לכם אזור מגזין או בלוג, ולוודא שתוכן זה יופיע גם באתר החדש. אם נראה לכם שיש תוכן שכבר אינו רלוונטי, נסו לחשוב איך תוכלו לשפר אותו ולהפוך אותו לחדש ועדכני.

אל תזרקו לפח את התוכן הקיים באתר, זה יכול לעלות לכם ביוקר בהמשך! השקיעו מאמץ בתהליך המיפוי והחשיבה על התכנים, זה ישתלם לכם.

בנוסף, מעבר אתר הוא הזדמנות לשדרג את מיקומו של התוכן הקיים בעמוד. למשל, בעמודי קטגוריה באתרי סחר למיניהם, מופיע התוכן פעמים רבות בתחתית העמוד. זו הזדמנות מצוינת לעלות את התוכן לראשית העמוד כך שיהיה נגיש יותר למנוע החיפוש.

אופטימיזציה

בתהליך הזנת התכנים למערכת הניהול באתר החדש, חשוב להעביר את תגיות ה-META הקיימות לעמודים באתר החדש. אי ביצוע של פעולה זו יכול לגרום לירידות חדות במיקומי הביטויים המדורגים במנוע החיפוש. חשוב להעביר כל title, description ו-H1 מהעמוד הנוכחי לעמוד החדש. בנוסף, כדאי מאוד לבצע אופטימיזציה לתכני העמודים המרכזיים. כלומר, לוודא כי בעמודים המרכזיים בהם אתם משקיעים את מירב מאמצי הקידום שלכם, משולבים ביטויי המפתח המקודמים בעמוד, קיימים תגי ALT לתמונות, מוגדרות כותרות H תקינות וכמובן שקיים תוכן מספק ורלוונטי בעמוד. בסופו של דבר, תוכלו להסתכל על זה כהזדמנות מצוינת למקצה שיפורים של עמודי האתר.

 קישורים פנימיים

חשוב מאוד לטפל גם בקישורים הפנימיים בתוך האתר – בתפריט העליון, בפוטר, בעמודי התוכן, באנרים וכו'. בשלב הזנת התכנים יש לוודא כי כל הקישורים הפנימיים באתר מובילים לכתובות הקנוניות החדשות וכי לא קיימים קישורים שבורים למיניהם. אנחנו כמובן לא רוצים לייצר עמודי שגיאה 404 שיפגעו בחוויית המשתמש וכן פחות מעוניינים שמנוע החיפוש יסרוק כתובות ישנות.

בנוסף, אין להסיר קישורים פנימיים סתם כי בא לכם. לקישורים הפנימיים חשיבות עצומה בהעברת הכוח הקידומי לדפי האתר השונים והסרה של כל קישור כזה יכולה לפגוע בסופו של דבר בדירוג הביטויים במנוע החיפוש.

מפת אתר

כמובן שבמעבר לאתר חדש יש לעדכן את מפת האתר בכל הכתובות הקנוניות של האתר החדש. יש לכלול במפה את כל עמודי האתר ולוודא שהיא מתעדכנת באופן אוטומטי עם כל הוספה או הסרה של עמוד מהאתר. בנוסף, יש לוודא כי לא קיימות כפילויות במפת האתר, שלא קיימים עמודי 404 ושמופיעות במפה כל הכתובות באופן קנוני (כלומר כתובת האתר המקורית ולא למשל אותה כתובת בתוספת / בסופה).

קובץ

גם את קובץ ה-robots.txt יש לשנות במעבר לאתר חדש ולשים לב שחוסמים רק תיקיות שאינן רוצים שייסרקו על ידי מנוע החיפוש. אנחנו לא רוצים לקום בוקר אחד ולגלות שחסמנו בטעות את כל האתר לסריקה. כמו כן, יש לוודא כי בקריאה למפת האתר מופיעה כתובת מפת האתר העדכנית.

קנוניקל

לאחר שכל עמודי האתר מוזנים כולם במערכת הניהול, יש לבצע סריקה ולוודא כי כל כתובות הקנוניקל תקינות. עלייה לאוויר עם קנוניקל לא תקין, תגרום גם היא לפגיעה במיקומים. יש לשים לב כי לכל עמוד קנוניקל תקין ולא קנוניקל של עמוד אחר/קנוניקל שמפנה ל404 ועוד.

והפינאלה – הפניות 301

אי אפשר לדבר על מעבר לאתר חדש מבלי להזכיר את הביטוי "הפניות 301". מעבר לאתר חדש לא מבצעים ללא הפניות 301. מדובר למעשה בהפניה מכתובת העמוד באתר הישן לכתובת העמוד באתר החדש. הפניה 301 תעביר את הכוח הקידומי לעמוד החדש ותשמר את כוחו של העמוד בעיני מנוע החיפוש. אי ביצוע של הפניות אלו יגרום לירידה קשה במיקומים, שתוביל לירידה קשה בטראפיק, וההתאוששות יכולה לקחת הרבה מאוד זמן.

חשוב חשוב חשוב – בטרם המעבר, לבצע מיפוי באקסל של כל הכתובות באתר הישן ולאיזה כתובת באתר החדש הכתובת תופנה. כל עמוד צריך להיות מופנה לעמוד המקביל לו באתר החדש. אם אין כזה, יש להפנות לעמוד הרלוונטי ביותר או לקטגוריה אליה משתייך העמוד. אין לבצע הפניה גורפת של כל הכתובות לעמוד הבית. יש להשקיע מאמץ בבניית קובץ ההפניות, כדאי לעשות זאת כבר בעת הזנת התכנים לאתר החדש, מה שיקל על התהליך.

אז לסיכום, צ'ק ליסט שיוכל ללוות אתכם בתהליך:

  • בניית אתר בעל מבנה היררכי תקין
  • טיפול בתוכן שעובר לאתר החדש
  • אופטימיזציה לעמודי האתר החדש
  • טיפול בקישורים פנימיים
  • עדכון מפת אתר XML
  • עדכון קובץ txt
  • בדיקת קנוניקל
  • הפניות 301

 

מעבר לאתר חדש הוא תהליך ארוך ומייגע שדורש הרבה סבלנות והבנה מצד כל הנוגעים בדבר – מאפייני האתר, המעצבים, המפתחים וכמובן הצוות שמנהל את התהליך מטעם הלקוח. חשוב לקחת ברצינות את התהליך ולהשקיע בו משאבים שכן אי ביצוע ההמלצות יכול להוביל לתוצאות שאף אחד לא מעוניין בהם. מעבר לאתר חדש הוא הזדמנות שלא חוזרת על עצמה כל יום לפתיחת "דף חדש" מול מנועי החיפוש אם עולים עם אתר מיושר שעומד בכל הדרישות המקצועיות.

אנו ב-UM Digital נשמח לקחת חלק וללוות אתכם בתהליך המעבר לאתר החדש. רוצים עוד מידע? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.