X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

צומת מולר – לאן עולם ה-SEO פונה ב-2020?

ג'ון מולר, גורו ה-SEO מבית גוגל, ביקר בישראל וחלק איתנו את משנתו. אז מה צריך לדעת בשביל לשמור על המיקומים שלנו בתוצאות החיפוש?

התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

כנס ה- Webmaster של גוגל מרכז את טובי המוחות מבין אנשי Webmaster בגוגל, כשהבולט מכולם הוא ג'ון מולר. מולר, למי שלא מכיר, הוא אנליסט בכיר בגוגל, אבל יותר מזה – הוא "משפיען הרשת" של עולם ה-SEO, הסלב הייצוגי של גוגל שמפרסם חדשות לבקרים סרטונים בהם הוא חולק ממשנתו (כלומר משנתה של גוגל) לגבי קידום אתרים אורגני. הוא גם נוהג לענות על שאלות של אנשי SEO, במטרה לסייע להם לעלות בדירוג של תוצאות החיפוש בגוגל.

מטרת הכנס היא להעשיר את הידע על האופן שבו נוכל לשפר את תוצאות החיפוש בגוגל מבחינת נראות ומיקום, ומשתתפים בו מקדמי אתרים (מנהלי SEO), מפתחים, אנשי UI-UX, מנהלי אתרים ועוד. הכנס נודד ממדינה למדינה, תוך ביצוע התאמות תוכן על בסיס הפידבק שמתקבל מהקהילה המקומית. ההשתתפות בכנס היא חינם, אבל בגלל אילוצי מקום לא כולם זוכים לעלות בגורל ולהיות מוזמנים. השנה אני הייתי אחת מבנות המזל, ואני רוצה לחלוק איתכם את התובנות העיקריות שעלו בכנס.

אלו החדשות ועיקרן תחילה

ריכזתי את ההמלצות העיקריות של גוגל בכלל ומולר בפרט. אם זה נשמע לכם סינית, תעבירו את זה לצוות הפיתוח או ה-SEO שלכם. ואם אתם אנשי SEO וזה נשמע לכם סינית – תחליפו מהר מקצוע!

עדכוני אלגוריתם – שמתם לב שתכיפות העדכונים בתוצאות החיפוש עולה? אז כן, גוגל מודה שבשנה האחרונה קצב העדכונים עולה. המטרה היא לאפשר לגוגל לשפר באופן תכוף יותר את תוצאות החיפוש, ולהציג לגולשים את העמודים הרלוונטיים ביותר. האם צריך להיערך לעדכונים? גוגל טוענים שאין צורך בשינוי מהותי, אלא רק ליצור אתרים טובים עם תוכן טבעי.

מהירות סריקת אתרים – פעם היה לוקח לגוגל כשבוע לסרוק אתר, ואילו היום הוא עושה זאת בכמה שניות. עם זאת, אנחנו עדיין יכולים לעזור לו – הקפידו על אתר בעל מבנה היררכי תקין; נטען באופן מהיר; סורק את ה-URL ההכרחיים לנו; ויושב על שרת שיכול לספק את כל זה.

תגיות rel next / prev – גוגל עדכנו שבקרוב הם הולכים להסיר תגיות אלה, שמתריעות על עמודי ההמשך שקיימים באתר. מה יבוא במקום? גוגל יעדכנו אותנו.

סריקת אתרי JavaScript – אתרי JavaScript הם אתרים מורכבים יותר לסריקת גוגל משום שהם דורשים ממנו לבצע מספר פעולות של סריקה ועיבוד כדי להבין את מבנה העמוד, מה שגורם לפעמים לעיכובים וקשיים בהופעה בתוצאות החיפוש. מצד שני אתרים מבוססי JavaScript הופכים להיות יותר ויותר נפוצים בימינו וגוגל מזהים את הבעיה ומנסים לייצר שינויים כדי לתמוך באתרים מסוג זה ולסרוק אותם בצורה מהירה יותר.

דומיין אחד לדסקטופ ולמובייל – ישנה חשיבות ליצירת דומיין אחד לדסקטופ ולמובייל (ללא דומיינים של M. במובייל) כדי שנוכל לסייע לגוגל להבין את מבנה האתר וכך לסרוק אותו באופן מהיר יותר.

סריקת גוגל במובייל – כולנו מכירים את החשיבות של ה-Mobile First ולכן חשוב לבדוק שגוגל סורק את האתר במובייל בצורה מלאה. במידה וזה לא קורה – יש כמה פרמטרים שכדאי לבחון:

  • ייתכן כי חסרות תמונות מלאות והתיאור שלהן בקוד
  • טעינת העמוד רק על ידי אינטראקציה של הגולש בעת גילול/ הקלקה ולא על ידי טעינת העמוד באופן רגיל
  • אי שימוש בסכמות בקוד שמטרתן להדגיש את המשתנים החשובים בעמוד (למשל: נושא העמוד, תוכן העמוד, שם מחבר המאמר, תיאור התמונות המוצגות ועוד) וכך לסייע לגוגל לסרוק באופן מהיר יותר את האתר

AMP – לפני 4 שנים גוגל השיקו את AMP למטרת שיפור חווית הגלישה מהמובייל ושיפור מהירות טעינת האתר. בעקבות הטמעת ה-AMP נוכל לשפר את מהירות טעינת האתר וכך לעלות בדירוג תוצאות החיפוש

אז זוהי משנתו של ג'ון מולר, שזה הכי קרוב להוראות הפעלה שתוכלו לקבל מגוגל לגבי המיקומים האורגניים שלכם. זה הזמן להיכנס בעובי הקורה ולעדכן את אסטרטגיית ה-SEO שלכם, לפני שעדכון האלגוריתם הבא יזרוק אתכם למדבר של עמוד 2.

חושבים שהאתר שלכם לא כולל חלק מהסעיפים שציינו? אנו ב-UM Digital נשמח ללוות אתכם בתהליך ולשפר את הפעילות האורגנית של האתר שלכם. רוצים לקבל עוד מידע על קידום אתרים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.