X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

עדכון הליבה של יוני 19 – מרענן ה-SEO הרשמי של קיץ 2019

התראת העדכון של גוגל
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בקושי הספקנו לנוח מההמולה שגרם עדכון הליבה הגדול של מרץ 19, והנה לפני יומיים, ב-2 ליוני, הוציאו גוגל הודעה חריגה מטעמם – התראה על עדכון ליבה שעומד להתרחש ביום למחרת. לא נמסרו יותר מדי פרטים, רק שיהיה עדכון וגם קישור לציוץ מוקדם יותר שלהם שמסביר מה צריך לעשות במקרה של עדכון ליבה.

מעולה, מה צריך לעשות?

נחסוך לכם בפרטים – למשנתם של גוגל אין צורך מיוחד להתכונן לעדכוני הליבה משום שאין איך. העדכונים הללו לא ממוקדים בנושאים ספציפיים אלא מכילים כמה וכמה שינויים וכוונונים לליבת האלגוריתם. לכן גם אין איזשהו תיקון מהיר במקרה שתיפגעו – אם תיפגעו זה אומר שאתם צריכים לבדוק את כל האתר שלכם ולהבין למה גוגל חושב שתוצאות אחרות עדיפות עליו.

העדכון עלה לאויר,  ב-3 ביוני בשעה 19:00, בדיוק כמו שגוגל הבטיחו. עדכונים שכאלה יכולים לקחת כמה ימים עד סיום הפריסה בפועל ועד כמה שבועות עד להבנה של ההשפעה המלאה שלהם על תוצאות החיפוש.

אז מה עושים בינתיים? מחכים?

עכשיו זה זמן טוב לבדוק את האתר שלכם ולמצוא את המקומות שאתם יכולים להשתפר בהם – באיכות התוכן, בהיררכיית התוכן, בתגיות ה-Meta, מהירות הטעינה, התאימות למובייל, הקישורים הפנימיים והחיצוניים, וכמובן חוויית המשתמש. כך תוכלו למצוא את המקומות שבהם צריך להשתפר באופן כללי, ואולי גם כמה דברים קריטיים שיכולים לגרום לכם ליפול במיקומים בימים הקרובים ולתקן אותם כמה שיותר מהר.

מה חשוב לזכור?

  1. יש לכם זמן לתקן – המזל עם תנועה אורגנית הוא שתמיד אפשר לתקן. אתם תמיד יכולים לשפר את התוכן שלכם, את האתר וכל מה שציינו למעלה, וגוגל יסרוק את האתר ויעלה אותו במיקום. נכון, זה לא קל ומהיר כמו ליפול במיקומים אבל זה תמיד אפשרי, מניסיון.

  2. כמו תמיד Don’t Panic – לעדכוני ליבה של גוגל לוקח זמן רב עד סיום הפריסה שלהם ב-Data Centers של גוגל, ועד כמה שבועות עד להבנת המהות שלהם והאפקט שלהם על תוצאות החיפוש. כלומר, גם אם כרגע נראה שנפגעתם ברוב המקרים כדאי לכם הרבה יותר לחכות עוד כמה ימים לפני שמסיקים מסקנות ומבצעים שינויים במה שכן עבד עד כה.

  3. גוגל הודיעו מראש על העדכון – יש הרבה שיח על נושא ההתראה מראש שגוגל עשו, שגורם גם ליצירת הר ממשהו שצריך להיות עכבר. גוגל בעצמם אמרו שבגלל שמקדמים ובעלי אתרים רבים ביקשו\התחננו\הקריבו קורבנות\התפללו שגוגל יתחילו להודיע מראש על עדכונים – הם החליטו לנסות ולתקשר יותר עד עדכונים גם ברמת ההתראה וגם ברמת אישורי העדכונים עצמם [מה שגם נדיר, כידוע]

  4. We Know Google & We Know SEO – אנחנו כאן בשבילכם!

    אם אתם חושבים שהאתר שלכם כבר נפגע מהעדכון, או חס וחלילה יכול להיפגע ממנו בהמשך דברו איתנו. יש לנו צוות מומחים והיסטוריה של עדכונים מוצלחים, ונשמח לבדוק כל מה שקורה אצלכם באתר ולתת לכם תכנית מסודרת לשיקום וקידום אורגני שתביא [או תחזיר] את האתר שלכם למיקומים שראויים לו בחיפוש האורגני