X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

תודה שעדכנתם: האם הרגשתם את שינוי האלגוריתם של גוגל השבוע?

התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בהמשך לשורת עדכונים (מאושרים ולא מאושרים רשמית) של האלגוריתם של גוגל בסוף שנת 2019 (למשל עדכון BERT שעוד יהיה הרבה מה לומר עליו, או הכנסת EverGreen Bot), החבר'ה בממלכת החיפוש לא נחים ופותחים לנו את שנת 2020 עם עדכון לליבת האלגוריתם של מנוע החיפוש ב-13 בינואר. מנתונים ראשוניים אפשר כבר לראות תזוזות משמעותיות במיקומים של אתרים ממגוון תחומים, בעיקר "החשודים הקבועים" – אתרי רפואה, פיננסים ותיירות.

לצערנו הפעם לא נבחר אף שם אקזוטי כמו אלו המצויינים למעלה (או פנדה\פינגווין\המכבים (נחשו מתי היה?)\מוביילגדון או אזמרלדה), אלא פשוט January 2020 Core Update בהמשך לשמות העדכונים הסדירים הקודמים שבוצעו.

ההצהרה של גוגל

מה זה אומר "עדכון לליבת האלגוריתם"?

עדכון לליבה של האלגוריתם אומר שגוגל משנים ומחדדים את הנוסחה של האלגוריתם שלפיו המנוע מדרג אתרים בתוצאות החיפוש. העדכון של האלגוריתם והפריסה שלו בין כל מרכזי הדאטה השונים של גוגל אורכים כמה ימים, שבדרך כלל במהלכם נוכל לראות הרבה תזוזות למעלה ולמטה בתוצאות החיפוש.

אחרי סיום הפריסה לוקח בד"כ עוד שבוע-שבועיים למיקומים להתייצב סופית, ואז מגלה כל בעל אתר איך הוא צלח את העדכון:

  1. עליות במיקומים של הביטויים שעליהם מדורג האתר, שילוו בעליה בתנועה האורגנית לאתר
  2. שינוי מועט עד לא קיים במיקומים של הביטויים
  3. ירידות במיקומי הביטויים בחיפוש, ויחד איתם ירידות משמעותיות בתנועה האורגנית לאתר

איך אפשר להתכונן לעדכון כזה?

התשובה הקלה היא – אי אפשר.

כדי להיות מוכנים לעדכוני אלגוריתם של גוגל צריך לדאוג לזה שהאתר שלכם יעמוד בכמה שיותר מהסטנדרטים של גוגל להופעה בחיפוש – כלומר זה הזמן לטפל בהכל:

  1. תוכן באתר – שפרו את ערך, איכות ויעילות התוכן שלכם:

    • האם (גוגל יכול לסמוך עליכם ש) אתם באמת מספקים לגולש את התשובה\השירות\המידע שאותו הוא חיפש?
    • האם אתם מקשרים לעמודים אחרים באתר בצורה נכונה שמשרתת את התוכן ומשאירה את הגולש באתר?
  2. מהירויות טעינה
  3. תאימות למובייל
  4. היררכיה נכונה
  5. קוד נכון וקריא
  6. וכו' וכו'

איך מתקנים את המצב אם נפגעתי?

התשובה הקלה היא – אי אפשר.

אם האתר שלכם נפגע בעדכון אין משהו ספציפי שצריך לתקן בו כדי שהכל יחזור לעצמו. אם נפגעתם בעדכון זה אומר כנראה שמדובר בכמה וכמה משתנים שבהם אתרים אחרים עמדו בסטנדרטים בצורה יותר טובה מכם, וזה הזמן להתחיל לשפר את הכל (כן, ממש כמו ברשימה למעלה).

כמו בעדכונים אחרים, יש כמה דברים שחשוב לזכור:

  1. אין צורך להיכנס ללחץ (עדיין) – נכון, כבר עכשיו מתחילים לזרום נתונים ראשוניים ושלל תיאוריות שמסתמכות על אותם נתונים ראשוניים, אבל חשוב לזכור לא לתת להשערות להלחיץ אתכם. תעקבו אחרי המיקומים של האתר שלכם בחיפוש בימים הקרובים, אבל אל תשכחו שכל עוד יש תזוזות שום מיקום הוא לא סופי, ותוצאות סופיות יהיו רק עוד כמה שבועות. תישארו במעקב כדי לזהות כמה שיותר מוקדם אם נפגעתם, אבל אל תתחילו לעשות שנויים מרחיקי לכת באתר בגלל כל תזוזה שאתם רואים.
  2. אין שום דבר שהוא לא הפיך – גוגל מעדכן את האלגוריתם כל 3 חודשים בערך, ולאחרונה גם מודיע לנו על זה מראש (כמה שעות מראש, אבל היי זו התחלה), מה שאומר שיש לכם זמן לתקן הכל עד העדכון הבא
  3. אם אין לכם סוס מנצח אולי הגיע הזמן להחלפה – אם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא עומד בסטנדרטים, גם אם לא נפגעתם עדיין כדאי שתעשו משהו בקשר לזה. צוות ה-SEO שלנו ב-UMD גאה מאד ברקורד המושלם שלו בצליחת עדכוני אלגוריתם (טפו טפו גם העדכון הזה מתחיל מעולה), ויותר מזה במומחיות שלנו בטיפול ושיקום אתרים שנפגעו בעדכונים השונים.

בקיצור, רוצים לדעת איך תיראה התנועה האורגנית לאתר שלכם בשנת 2020?

קל!

אתם יכולים לחכות לסוף העדכון ולגלות אם יצאתם בצד המנצח או המפסיד הפעם, ואם שנת 2020 שלכם תהיה מאתגרת ומלאת ניסיונות שיקום והתאוששות מול גוגל, או רוויית תנועה אורגנית איכותית משולבת יד ביד עם שיפור משמעותי במודעות ואמון הגולשים באתר ובמותג שלכם.

רוצים להבטיח ששנת 2020 שלכם תהיה במגמת צמיחה וגדילה בתנועה? דברו איתנו 🙂