X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

עולים בבידוד – גוגל לעסקים מסתגל למצב החדש

גוגל מתאימה את השירותים שלה לעידן הקורונה ומנסה לעזור לעסקים הקטנים לצלוח את המשבר
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשלב זה ברור ש-CoVid19 משפיע על כולנו. צמצמנו ועצרנו כמעט כל פעילות עסקית, סגרנו את כל מוסדות הפנאי והפסקנו לצאת מהבית, אבל חשבתם על זה שגם על גוגל זה משפיע?

עד שלב זה ראינו כמה השפעות מעניינות:

נקודת המגע בין גוגל למימד הפיזי – פלטפורמת גוגל לעסקים

גוגל לעסקים (Google My Business) כמו שהיא ידועה בשנותיה האחרונות צמחה מתוך Google Maps, שהיא הרי אותה נקודת מגע. פלטפורמת גוגל מפות נועדה כדי לתעד כל מיקום פיזי שהוא, ולכן כדי להופיע בה הדרישה הבסיסית היא כתובת פיזית שניתן לאמת (גוגל לא פראיירים, הם שולחים גלויה).

בשנים האחרונות גוגל השיקה את פלטפורמת גוגל לעסקים, שאפשרה לכל בעל עסק (גם אם אין לו אתר) לפתוח ולנהל נכס אינטרנטי שדרכו יוכל לתת מידע על המיקום שלו (כולל ניווט ע"י גוגל מפות), דרכי יצירת הקשר איתו ועוד פרטים. גוגל המשיכה ועדיין ממשיכה לשכלל ולהרחיב אותה, ומעודדת בעלי עסקים להשתמש בה כמה שיותר וגם מאפשרת לראות תובנות על התנהגות הגולשים.

גוגל לעסקים: הקשר הפיזי של גוגל לעולם

בשבועות האחרונים, עם סגירת עסקים רבים באופן זמני ושינוי אופן מתן השירות של עסקים אחרים, הבינו גם בגוגל לעסקים שהם, בתור הקשר בין החיפוש באינטרנט לעולם הפיזי צריכים להתייחס לנושא.

  1. שמירה על העובדים – גוגל הודיעו על צמצום הצוותים המגיעים למשרדים, ויחד איתו על האטה בטיפול בנושאים הקשורים לעדכוני Google My Business.

    מה זה נוגע לנו?
    זה אומר שבאופן די צפוי בקשות עריכה לעסקים או הוספה של עסקים יטופלו בעיכוב מסוים, כך שאם יש לנו תכנון לעדכן משהו על העסק שלנו כדאי שנעדכן את גוגל כמה ימים לפני התכנון.

  2. שמירה על נקיון הנתונים – גוגל (וגם Yelp) הקפיאו את האפשרות לפרסם חוות דעת על עסקים. עוד צעד די מובן בהתחשב בזה שרוב העסקים סגורים וחוות הדעת הרבה פחות רלוונטיות, והשירות היחיד בפלטפורמה שגוגל הקפיאו לחלוטין יחד עם צמצום התמיכה כללי

    מה זה נוגע לנו?
    מה זאת אומרת? זה אומר שעכשיו אפשר להתפרע ואף אחד לא יוכל להגיד עלינו כלום!

    סתם 😉

    ההקפאה הזו קרתה ברובה בגלל עליה חדה במספרי התגובות השליליות, שנבעו עקב המצב הלא-ברור שבו כולם נמצאים וגרם לאי דיוקים בין המידע שהיה ברשת לזמינות העסקים בפועל. ברגע שהבינו בגוגל שמדובר בנושא רגיש ובעל פוטנציאל נפיץ הוחלט להקפיא את האפשרות לפרסם תגובות עד להודעה חדשה.

  3. חציית גבולות למען צדק חברתי – הצעד הבא של גוגל מהווה לא פחות מחציית גבול מבחינת GMB. החל מהשבוע גוגל מאפשרים לציין בכותרת העסק אפשרות של משלוחים ואיסוף מהמסעדה, וזאת אחרי שנים של אכיפת החוק הקובע שתחת שם העסק יכול להופיע אך ורק שם העסק, ואילו אפשרויות של משלוחים\TA\מיקום או כל תוספת אחרת הם לא מקובלים בשום צורה.

    מה זה נוגע לנו?
    בצורה פשוטה – כותרת שם העסק שלנו היא ה"קלף" הכי חזק שלנו בחיפוש האורגני המבוסס מיקום (כלומר בלי שמישהו מחפש את שם העסק שלנו). לכן, כמו בכל נכס שניתן לעשות לו אופטימיזציה גם בנכס גוגל לעסקים הוספת ביטויים נוספים שגולשים מחפשים בהקשר שלנו לכותרת העסק שלנו מעלה את "מדד הרלוונטיות" שלו לחיפוש שכולל את הביטוי הזה (ומתבצע בסביבה הרלוונטית אליו). זו גם בדיוק הסיבה שעד היום גוגל אכפו בדיוק את ההיפך, כדי למנוע הטיה של החיפושים מבוססי המיקום על ידי תוספות כאלו ואחרות. זה אומר שאם אתם איזשהו עסק שמציע משלוח או איסוף כרגע – זה הזמן לעדכן את כותרת הנכס שלכם, אנשים מחפשים אתכם. גם כדאי שתעשו את זה כמה שיותר מהר, כי אם קראתם את הסעיף הקודם כנראה הבנתם שיש עיכובים בעדכון המידע…

  4. ההבנה שזה רק זמני – הצעד האחרון (בינתיים) בשינויים בפלטפורמה מאפשר לבעלי העסקים שנאלצו לעצור את הפעילות לגמרי לעדכן את הנכס שלהם כ"סגור זמנית" בחיפוש, עד שיעבור המשבר.

    מה זה נוגע לנו?
    הפתרון הזה מאפשר לאלו מאיתנו שנאלצים לסגור את העסק בתקופה הזו, להשאיר לפחות את הנכס האינטרנטי פתוח ולתת לו לעלות בחיפושים כדי לשמור על הנוכחות בתוצאות החיפוש. זה פתרון הרבה יותר טוב מסגירה לצמיתות או מחיקת הנכס בכלל מהפלטפורמה (האפשרויות שהיו עד כה).

אם אנחנו רוצים להפסיק להפסיד כסף אז כדאי שנחלק כסף!

ההשפעה האחרונה על גוגל היא הברורה מאליה – השפעה על הרווחים מהמודעות הממומנות בגלל מפרסמים שעצרו את הפעילויות. לרוב אמנם ההכנסות של ענקית החיפוש פחות מטרידות אותי, ולא תראו אותי מזילה דמעה על כמה מיליונים שנמחקו להם מתוך המיליארדים שהם גובים בכל חודש בעולם, אבל צריך גם לזכור שתודות להכנסות הללו גוגל גם מפעילה ותומכת בכל השירותים הנלווים החינמיים שלה.

מתוך ההשפעה הזו נובע הצעד האחרון שגוגל עשו בהקשר למשבר הקורונה – גוגל מחלקים כסף כדי לעזור לבעלי העסקים להמשיך לפרסם את עצמם גם עכשיו ובחודשים הקרובים, מתוך הבנה שאם הם יקרסו אז המנוע והליבה של מה שמפעיל את העסק שלה גם הוא יכול לקרוס. לכן, גוגל יתנו 340M$ בקרדיטים למודעות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שהיו פעילים במהלך שנת 2019. 340 מיליון דולר, כחלק ממענק גדול של 800$M לבעלי עסקים בינוניים וקטנים שכלל קרדיטים גם ל-Google Cloud ועוד.

עובדים מהבית בגוגל ועוזרים לעסקים קטנים

בעלי עסק או נכס Google My Business ועוד לא טיפלתם בפרטים שמופיעים על העסק שלכם בחיפוש, ובכמה שהם רלוונטיים גם לימים האלו? כדאי שתעשו את זה כמה שיותר מהר. קחו בחשבון שככל שהמצב ממשיך העומסים והעיכובים גדלים, ושאם תתעוררו מאוחר יכול להיות שתפספסו את הרכבת. רוצים לדעת איך עוד אתם יכולים להשתמש בנכסים ובתוכן שיש לכם כדי לתת ערך לגולשים ולהגדיל את התנועה האורגנית אליכם? דברו איתנו.