X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

עולים בחיפוש – עדכונים מעניינים בגוגל ל-23-29.2

התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

הרגשתם שזה היה שבוע של פעם ב-4 שנים?

בגזרת החיפוש יש לנו עדכון מעניין של גוגל לתוצאות חיפוש התמונות, עדכון גוגל נוסף (לא ליבה, לא אלגוריתם, הכל בסדר) שיוצא לפועל בתחילת חודש מרץ, ועוד שני ימי הולדת!
בנוסף בונוס מיוחד בסוף למי מכם שמחפשים להעסיק איש\אשת SEO.

1. מתויגות – החל מהשבוע תוצאות חיפוש התמונות של גוגל יציגו אייקונים

גוגל מבצעים עוד שינוי ויזואלי מבוסס דאטה על תוצאות החיפוש שלהם, והפעם על חיפוש התמונות. החל מהשבוע הקרוב בתוצאות החיפוש בגוגל תמונות נתחיל לראות אייקונים קטנים שיסמנו לנו מה התוכן המדובר – מוצר, מתכון, או וידאו. אם תעברו עם העכבר מעל אחד האייקונים האלה גוגל גם יציג לכם את הסיווג של התמונה או את אורך סרטון הוידאו.

תיוג תמונות חדש בתוצאות חיפוש בגוגל

מה זה אומר?

שגוגל שוב מבצעים מהלך שנשען ברובו על הדאטה שהם מצליחים לפענח מהעמודים על מהות התוכן שלהם. אם התמונה תימשך לתוצאת החיפוש מעמוד מתכון גוגל צריך להבין שמדובר במתכון כדי לא לתייג אותו כמוצר, וכנ"ל לעמוד מוצר.
כל זה מגיע גם בהמשך לעדכון מהשבוע הקודם בנוגע לתיוג זכויות השימוש בתמונות בחיפוש

יש לנו מה לעשות עם זה?

באאארור. אפילו בקלות.
גוגל רוצים, מה זה רוצים – משוועים, להבין בקלות את התוכן שאנחנו מעלים לרשת. ככל שלגוגל יהיה יותר קל להבין (ועוד בעברית, כן?) מה התוכן, על איזה צורך הוא עונה, אל מי הוא מדבר וכו' – כך יהיה לו יותר קל לסווג אותו נכון ולהגיש אותו בתוצאות למי שאותו תוכן יתן לו ערך (להבנת גוגל) ולהמשיך לתוכן הבא.
אז מה אנחנו צריכים לעשות? לדבר לגוגל בדרך שהכי קל לו להבין – לסמן את התוכן בצורה נכונה ב-HTML. יש לכם אתר עם אוספי מתכונים? כדאי מאד שהם יהיו מסומנים היטב בקוד האתר, החל משם המתכון ועד רמת הרכיבים ושלבי ההכנה – וכמובן תמונת המתכון שממנה הכל התחיל.

2. יהיה עדכון NoFollow? תלוי בקורונה

אי שם בחודש ספטמבר הודיעו גוגל שב-1.3.20 יחול שינוי ביחס של הבוט של גוגל לאחת מתגיות ה-HTML הנפוצות, יקירתנו rel="NoFollow", ומעכשיו בנוסף להמלצה לאי מעקב אחרי הקישור התגית תשמש כרמז לגוגל גם לא להכניס את העמוד לאינדקס.

הדעת גוגל על עדכון NoFollow שיצאה בספטמבר 2019

עם תגית nofollow הזו אתם יכולים בעצם לסמן לגוגל האם "לעקוב" אחרי יעד של קישור מסוים שאתם שמים באתר או לא. במשך השנים היו לתגית הזו שימושים רבים, רובם כדי למנוע מעבר של "כח לינקים" (או Link Juice אם יצא לכם לשמוע) מהעמוד שלכם לעמוד מאתר אחר או כדי למנוע מגוגל ענישה בגין קישוריות לא טבעית. תמיד היה ברור שהן אינן משמשות כסיגנל דירוגי.
תמיד שוב ושוב עלתה השאלה מצד אנשי ה-SEO, אבל גוגל ענו בעקביות שממש לא.

מה זה אומר?

תכל'ס זה לא אמור לשנות יותר מדי מבחינת תוצאות החיפוש. זו גם כנראה ההבנה שמאחורי הצעד של גוגל:

  • כשיש עמוד שקיימים אליו הרבה מאד קישורים וכמה מהם nofollow יהיה מדובר לרוב בעמוד שנמצא כבר באינדקס של גוגל כך שלקישור ממילא לא היתה השפעה עליו.
  • כשיש לנו עמוד שהקישורים אליו (או הקישור היחיד אליו) הם רק כאלה – איזה מן עמוד זה? האם באמת יש בו תוכן שכדאי להכניס לאינדקס? שיתן ערך לגולש כלשהו? גוגל מניחים שהסיכוי נוטה ל-"לא

למה קורונה?

כי בינתיים אם שואלים את גוגל אם העסק הזה יוצא לפועל קשה לקבל תשובה

תשובת גוגל לגבי עדכון NOFOLLOW במרץ 2020

3. תגידו מזל טוב למנוע החיפוש ששומר על הפרטיות שלכם

מזל טוב!!
מנוע החיפוש החביב DuckDuckGo חגג יום הולדת 3 ב-29.2.2020.
המנוע, שהוקם בעצם בפברואר 2008, חרת על דגלו את נושא שמירת הפרטיות והדאטה של המשתמשים בו, ונחשב לאחד (אם לא ה') ממנועי החיפוש הצומחים ביותר בשנים האחרון וגם אין ספק שמבחינה תדמיתית הוא גם מצליח לתת לו פייט יפה (לפחות בקהילת החיפוש).

מנוע החיפוש DuckDuckGo חוגג יום הולדת

אם אתם מתעניינים בתחום כדאי שתדעו שהחברים בברווז דואגים לעדכן ולהסביר כל הזמן בחשבון הטוויטר שלהם על נושאים הקשורים לפרטיות ודאטה בהקשר של מנועי חיפוש, האינטרנט וכיו"ב. וכן, אתם גם לגמרי יכולים להתחיל לחפש את התוכן שלכם דרך שם – Join the Duck Side 😉

המוטו של DuckDuckGo

4. פנדה בן 9 – גוגל חוגגים 9 שנים לעדכון איכות התוכן ששינה את חיינו

זה היה יום חמישי, ה-24 בפברואר שנת 2011. גוגל מגיעים למסקנה שאיכות התוכן שאתרים רבים מתדרדרת ומתדרדרת, ושצריך פה מהלך שיעשה איזה יישור קו עם הסטנדרטים של גוגל למשהו תוכן "טוב" או "רדוד". במזל טוב עדכון פנדה נולד.
בתקופה ההיא גוגל היו מבצעים כל מיני עדכונים, שלרוב קיבלו שמות של חיות. חלק מהעדכונים היו נקודתיים (התאמות למובייל, חיפוש מקומי וכד') וחלק היו סדרתיים כמו עדכוני פנדה ופינגווין. עדכון גוגל פנדה היכה בתוצאות החיפוש כמה וכמה פעמים מאז שנולד, בכל פעם מסדר מחדש את האתרים בתוצאות לפי איכות התוכן בהם וגורם להתקפי לב בכל עולם ה-SEO.

אפשר בהחלט לומר שפנדה היה אחד מהעדכונים ששינו את עולם ה-SEO, ובעצם הכריחו אנשי SEO (או הקשו עליהם קצת) למצוא פרצות קטנות בבדיקות האיכות ולהיכנס למיקום גבוה עם עמודים באיכות נמוכה. כל מיני "טריקים" קטנים שעד אז עבדו (בדיוק כמו בהמשך עם עדכוני הפינגווין למיניהם שניקו קישורים) כבר לא נתנו שום ערך מבחינות SEO ואתרים שהסתמכו על תכנים דלים צנחו במיקומים בכל פעם שהתבצע עדכון פנדה נוסף
בינואר 2016, כבר כשהיה בן 5, הוכנס כבוד הפנדה ישירות אל תוך אלגוריתם הדירוג ה"חי" של גוגל וכעת מבצע את עבודתו ושומר על איכות התוכן של כולנו בצורה רציפה מאחורי הקלעים.
מזל טוב!

עדכון גוגל פנדה בן 9 שנים

אמרנו בונוס? יש בונוס – המלצות ישר מגוגל איך למצוא איש SEO טוב

כמה המלצות ישירות מגוגל (שאנחנו מסכימים איתן ב-100%) על איך לבחור ספק SEO בשביל האתר שלכם – מה לשאול אותם בראיון (ולאיזה תשובות לצפות), מה לשאול את הממליצים והלקוחות שלהם לשעבר, ועוד.

בהצלחה!