X
  • שנהיה בקשר?
    כל שאלה או בקשה תתקבל בברכה

    שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדידה

בעולמנו כל עסק או חברה יודעים שהפרסום בדיגיטל נחוץ ואין אפשרות להתקיים ולצמוח בלעדיו. אפשר למנות עד מחר את שלל היתרונות שעידן השיווק הדיגיטלי הביא אתו לעולמנו, החל מפרסום מדויק וכלה במידע ודאטה על ביצועים בזמן אמת. אבל בסופו של יום כל עסק צריך לעשות בדק בית עם עצמו ולשאול את השאלות הקשות - האם הוא משתמש כמו שצריך בנתונים בכדי להביא לקוחות חדשים? האם הוא יודע איפה להשקיע את הכסף שלו בצורה חכמה? האם הוא בכלל יודע מה עושים הגולשים אצלו באתר? ועוד הרבה שאלות שלרוב נשארות בגדר שאלות והתשובות האמיתיות מתקשות להגיע...
התראות ישירות לתיבת המייל שלך
על כל מה שחדש בעולם הדיגיטל?
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

החלטנו לחשוף בפניכם 5 כלים מתקדמים שיעזרו לכם לקבל החלטות נבונות ויובילו אתכם לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם וכמובן יביאו להצלחת החברה.

1. מספרים וירטואליים.
אחד העקרונות החשובים בפרסום בדיגיטל הוא יכולת הניטור וההבנה איזה מדיה או ערוץ שיווקי הוא האפקטיבי ביותר בשביל העסק שלי, כלומר בסופו של דבר איזה ערוץ הביא לבעל העסק את הפניות האיכותיות ביותר שיהפכו בחלק מהמקרים לעסקאות/ לקוחות משלמים.
קל לנו לחשוב שכאשר אנחנו מדברים על פניות אנחנו מתכוונים ללידים כתובים, כלומר מתעניין שהשאיר פרטים באתר או בדף הנחיתה שלי ואני אוכל לחזור אליו בשלב מאוחר יותר. ניטור המדידה של לידים כתובים ע"פ ערוצי מדיה היא פשוטה באופן יחסי ויכולה להסתכם בהגדרות שצריך לבצע בנכסים שלנו (Google analytics, Google Tag manger והאתר שלנו).
אבל מה לגבי שיחות הטלפון המרובות שאנחנו מקבלים ממתעניינים פוטנציאלים ובשבילנו נחשבות כלידים לכל דבר? האם אפשר לנטר ולמדוד כיצד הגיעו לאתר? האם ראו את המודעה שלי בפייסבוק, או לחלופין חיפשו משהו רלוונטי בגוגל והמודעה שלי קפצה להם?
התשובה היא כן. אפשר כמובן למדוד ולנטר את מקורות ההגעה של שיחות הטלפון וזה אפילו לא מאוד מסובך. האסטרטגיה מתבססת על מספרים וירטואליים שמוקצים לכל מקור מדיה, ויש היום לא מעט חברות בשוק שמציעות פתרונות טכנולוגיים מצוינים שיחסכו לכם הרבה כסף וכאב ראש.

2. המרות אופליין.
לא מעט עסקים מתמודדים עם Funnels ותהליכים שמתחילים בדיגיטל וממשיכים באופליין. כך לדוגמא תעשיית הרכב מתמודדת עם המון פניות שמתחילות בנכסים הדיגיטלים וממשיכות באולם המכירות מול הנציג של החברה. או לחלופין חברות נדל"ן שמקבלות את הפנייה מהאתר, מתחילות ב- Funnel ארוך מחוץ לערוצים הדיגיטלים שכולל שיחה ראשונית, פגישה, סיור בנכס ואולי לבסוף סגירה וחתימה.
קל לנו להסתפק בכמות הפניות שהגיעו מבלי לתת את הדעת לאיכות הפניות. האם פייסבוק כמקור תנועה שמוביל אצלי בכמות הלידים, מוביל אצלי גם בכמות סגירת העסקאות? או דווקא גוגל שהביא אמנם פחות לידים הצליח לסגור לי יותר עסקאות ?
ישנם לא מעט פתרונות לסגירת המעגל בין האונליין לאופליין חלקם פשוטים יותר ונעשים בדיעבד בעזרת הצלבה בין הלקוחות שסגרו עסקאות ובין אלו שהשאירו פרטים, וחלקם מורכבים יותר אבל מאפשרים לנו לדעת מידע מעמיק כמו האם הגולש שרק נחשף למודעה שלי במדיה מסוימת מבלי להשאיר פרטים בסופו של דבר הגיע לקנות /לסגור אצלי עסקה, ועד כמה המדיה משפיע על העסקאות שנסגרות.

3. יוזר ID.
האזור האישי של משתמשים באתר אצל עסקים רבים הוא לרוב הנכס הכי גדול שלהם. זהו מאגר המידע המדויק ביותר ולצערנו מרבית העסקים לא מנצלים אותו בכדי לחסוך כסף.
בעולם שבו לכל אחד יש מחשב נייד בבית, מחשב נייח בעבודה, סמארטפון, טאבלט ולא דיברנו עוד על המכשירים של בני הזוג שלנו, איחוד המידע הוא הכרחי על מנת להבין את הרגלי הצריכה של הלקוחות ובכך להתאים עבורם תוכן מדויק יותר.
המעבר ממדידה וניתוח נתונים שמבוססים על קוקי – דפדפן/מכשיר, לניתוח שמבוסס על יוזר ייחודי הוא משמעותי ביותר ויכול לפקוח את עניינו לעולם חדש ולטרוף את כלל ההנחות והמסקנות שהסקנו עד היום.
ועדין לא הזכרנו עסקים בעלי יותר מנכס דיגיטלי אחד – לדוגמא אתר ואפליקציה. האם אתה יכול לזהות היום אם מי שגולש אצלך באתר פעיל גם באפליקציה ?
התשובה לרוב היא לא. ולעסקים שיישום USER ID מתאים להם ולא עשו זאת עד היום, אתם הולכים לגלות עולם ומלואו.

4. מה הגולשים עושים אצלי באתר?
בניתם אתר חדש, עבדתם ימים ולילות על כתיבת תוכן איכותי כדי שהגולשים יישארו באתר, לא מעניין אתכם לדעת האם הצלחתם במשימה?
כמנהלי שיווק או בעלי עסקים אתם עסוקים יום יום בכמות מידע ודאטה אין סופית. אנחנו כל היום אוספים עוד ועוד מידע, רוצים לדעת הכל אבל מה אנחנו צריכים לעשות עם המידע הזה? מחקרים מראים שרק 10% מהעסקים משתמשים בדאטה שאספו על מנת לייצר תובנות שישפיעו על העסק שלהם בהתאם למטרות. וה-90% הנותרים? ימשיכו כנראה לאסוף לנצח את כל המידע האפשרי ולא יעשו אתו כלום…
ניתוח הנתונים יכול להיות מהרמה הפשוטה ביותר – של מי חתך הגילאים שגולש אצלי באתר, איזה יום בשבוע הוא היום החזק ביותר, והאם התנועה מגיעה ברובה מהמובייל או מהדסקטופ. ועד לרמה המורכבת ביותר – של מהלכי מדיה הכוללים בתוכם אקו רימרקטינג, או לחלופין שימוש במידע שאספתי על הגולש כאשר גלש אצלי באתר כמו לדוגמא באיזה תכנים התעניין בכדי שבשיחת המכירה שתגיע בהמשך אוכל לנהל איתו שיח מותאם אישית.
היכולת לנתח את הנתונים בצורה כזו שתשפיע על העסק היא לא דבר של מה בכך, וצריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולהשתמש בכלים הנכונים על מנת להגיע לתוצאות מירביות.

5. ויזואלזציה – דשבורדים
חלומו של כל מנהל שיווק או בעל עסק הוא שיוכל להגיע בבוקר למשרד, לפתוח את המחשב, ולהיכנס לדשבורד מוכן מראש שמתעדכן בזמן אמת ומציג לו את הביצועים של החברה בהתאם למטרות.
הבקשה הזו אמנם נראית פשוטה, אך תתפלאו לשמוע שלא מעט חברות עדין מרכזות את ביצועי המדיה שלהם בקבצי אקסל שכמובן לא מתעדכנים בזמן אמת וגם לרוב לא מציגים את הנתונים בויזואליזציה המתאימה לנו
יש לא מעט מערכות שניתן לבנות איתן דשבורדים ויזואלים שמושכים בכל רגע נתון את הדאטה משלל מערכות הפרסום. לכל מערכת היתרונות והחסרונות שלה, וצריך לדעת לעבוד איתן בצורה נכונה על מנת להפיק את המירב, כמה דוגמאות למערכות כאלו הן – Google data studio, Google spreadsheet.
הפתרון המיטבי בהרבה מהחברות הוא פיתוח או שימוש במערכת BI שיכולה להיות מותאמת אישית עבור הצרכים של החברה ולהקל על החיים של לא מעט מנהלי שיווק.

דשבורד מדידת נתונים במסך מחשב נייח

נשמח לתת לכם את כל הכלים המקצועיים, המתקדמים והנכונים שיביאו לעמידה במטרות שהצבתם ולהצלחת העסק שלכם, כי זו המומחיות שלנו.

מודדים? אוספים מלא דאטה?
אבל לא מגיעים לתובנות?

אנחנו נעזור לכם להגיע לתובנות ולמסקנות,
השאירו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.